lördag 7 juli 2012

Bad

Idag har hon fått bada. Inte mycket päls kvar att schamponera.
Filmade hennes cockerryck alà dräktig som alltid kommer efter bad.Rycket alltså=)
Ett ryck i lightversion


Hennes humör är inte på topp mot övriga hundar. Hon vill ligga själv med matte.
Hon är trött andas tungt men har fortfarande god aptit.
I eftermiddag har hon och jag intagit sängläge. Jag med en bra bok med en Lowa tätt intill. Blir inte mycket läst för jag tycker det är så mysigt med sparkande valpmagar att jag mest ligger och mysr med Lowa. Känna en valp sparka mot ens kind är bland det underbaraste som finns.
ibland är det bra med dåligt väder man slipper ha dåligt samvete för att man inte är ute.
Samma temp som igår. De sista grejorna som våg,handdesinfiktion,värmedyna block och penna är nu också nerpackat. Tvättmaskinen går varm för jag tvättar om alla fällar.
Är så sugen på att köpa några nya till får se om jag kan hålla mig. Jag har ju faktiskt många som jag bara  använder i valptider.
Har faktiskt inte heller köpt nya handdukar denna gång.Alla nya från sist var inte använda och de andra var ju bara använda en gång. Så det får bli limegröna denna gången med. Nytvättade och tumlade. Mjuka och sköna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar