tisdag 31 juli 2012

Dygn 15 den som väntar

på något gott väntar aldrig för länge sägs det.
Här kommer 2 veckors bilderna

Bettan som nog är en Frida
995 g


Per
956g

Totte
808g


Gessle
945g

 Doris
666g
 Bosse
482g
Ska ge ert ett bevis för Bosses vilja. Han får ju stöttning med flaska och eftersom han vant sig vid att suga flaska som är lättare så blir det att mat via flaskan och mys sedan med mamma och lite dessert hos henne.
Ersättningen jag köpte tyckte jag var bra för man slapp köpa ny flaska mm var gång vilket känns lite onödigt. Igår tog den slut och dags att köpa ny. In till Hässleholm för att köpa ny den andra har jag köpt i hundbutiken Teba som är på andra hållet. Rätt märke fanns inte på något ställe inte ens djursjukhuset. Vi skulle vidare till Kristianstad där fortsatte jakten men det slutade med att jag fick köpa andra märket.
Tror ni detta var något Bosse gillade?
Han spottade och fräste ville INTE ha.
Så vad fick jag göra i dag?
köra till Teba och köpa rätt märke sen blev han så nöjd och glad igen.
Skämmer bort han? kanske det men det gör jag så gärna.
Vad är väl en tur på  6 mil när man har världens finaste valpar?

Alla har öppnat sina ögon och örgångarna håller också på att öppnas.
Lowa den lilla bekväma damen vill väldigt gärna dia dem upp i min sköna säng. När de kallar på mat börjar hon med  ett varv i valplådan sen hoppar hon upp i sängen lägger sig tillrätta och blinkar med sina långa ögonfransar som säger : Matte ta hit dem!
Är inte jag i närheten då går det hur bra som helst i lådan.
Men lite mysigt är det allt att ha de alla uppe i sängen.
puss lilla mamma
Bettan/Frida

Liten men tuff

4 kommentarer:

  1. Sötkorvar! Kul att dom är lika gamla dina och mina!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De är ju hur söta som helst!
    Kram Pernilla i M

    SvaraRadera
  3. Han vet vad han vill, Bosse! Det är fascinerande, så liten han är!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är så kul vad man kan få reda på om småttingarna så direkt!
    (Jag tjurar som vanligt över att As uppf inte verkar ha varit mer som du och intresserat sig för sådant...)
    PUSS till dem!

    SvaraRadera