onsdag 25 juli 2012

Dag 9

Vilken kärlek jag känner till valparna. Jag låg och tittade på dem och denna känsla av kärlek som strömmar i kroppen när man ser dem är underbar.
Jag slutar aldrig att förundras över detta livets mirakel att få vara med och dela detta med Lowa det är bara underbart.
Underbara Lowa som i morse första gången sen valparna föddes hoppade upp till mig i sängen och la sig tillrätta vid mitt huvud och bara ville mysa hon och jag.
 Ni ska bara veta vad tomt det är i sängen. Ingen Uffe och inga hundar jag som är van vid både Uffe och tre hundar minst i sängen varje natt.

Bosse och Per


Doris


Idag har alla valparna fått klorna klippta och jag har tvättat av dem lite lätt.
Även om Lowa är noggrann så blir det ändå lite kladd här och var.
Totte och Bosse var de som tyckte det här med kloklippning var totalt onödigt.
Mat hade varit mycket trevligare . De ville verkligen inte vara stilla.

Totte och Gessle


Tjockisen i gänget
Bettan!



Jag känner ju igenom Lowas juver flera gånger om dagen. Vill ju inte ha någon mjölkstockning på henne. Ikväll var ett par av dem väldigt välfyllda så Totte och Per fick dia lite extra för att tömma dem.
Tror att eftersom det är så varmt blir även valparna slöa av värmen och äter mindre på dagen och sen ska ju mjölkproduktionen ställas in allteftersom. Hon har ju fått tillbaka sin aptit men trots det kan man ju inte ge henne för mycket.
Så ett par mål blir fil och spc flakes.


Tycker denna bilden är så go.
Doris,Per och Gessle låg och sov så här i godan ro när Bosse ville vara med

Även om Bosse är minst så har han en vilja av stål och lyckas tränga sig emellan för att sen även han somna sött.

Något av det roliga med att föda upp en kull valpar är alla mail och samtal med blivande valpköpare och ev kommande i framtiden.
 Kom ihåg ingen fråga är för liten eller för "dum" bara hör av er .




2 kommentarer:

  1. Verkar bli en så'n där favorittp i varenda kull hemma hos dig! (Favorit för mig alltså.) Kul med en så enveten och bestämd liten Bosse:D
    PUSS till dem o deras fina mamma!

    SvaraRadera
  2. jag tittat och tittar på bilderna och blir helt sjuk...de är så bedårande goa och det är så roligt att läsa när du skriver om dem...så fantastiskt att de har olika stilar och personligheter fast de är så små :)
    Minns när jag satt och följde "moster Freijsans" valpblogg...vilken lycka att titta på bilderna och veta att "den är min"...nu får jag endast titta men det är så roligt och de blivande valpköparna kommer få SÅ kul med sina valpar när det väl är dags.
    Och dumma frågor finns väl inte...fniss....inte fler än alla jag ställt under årens lopp iaf ;)

    SvaraRadera