lördag 28 juli 2012

Dag 12 varmt


Det har det varit idag. Valparna har varit slöa mest sovit men ikväll när det svalnat av ätit ett par ordentliga skrovmål. Tyvärr har värmen gjort att Bosse blivit röd i stjärten och ljumsken. ellr inte bara vämen en pedantiskt mamma har han också som är noggrann med hygienen och tvättat lite för mycket. Så han har först fått ett dag sedan tvättat *2 med klorhexidin och mellan varven torkar jag med hårfönen så all fukt torkas upp. Hoppas att det ska hjälpa. Har aldrig varit med om detta tidigare på en valp så jag kör med samma metod jag gjorde när barnen var små. Min enda fundering är om man ska smörja med zinksalva eller ej. Risken finns ju att Lowa vill tvätta ännu mer. Men för övrig är han som vanligt den lille pysen.
Ännu är det ingen som öppnat ögonen. Jag längtar men Totte hade lite gåträning. Men det tar på krafterna=)
Jag längtar lite efter att det ska börja hända lite mer i lådan.
Vill se mer av deras personligheter.Att de är vackra det vet jag ju=) och att Bosse både är målmedveten och envis vet jag med men jag vill lära känna de andra mer.
De är ju så lugna och fina ännu så länge.

Per


Doris

Gessle
Bettan
Totte fick underraden ser ni honom?
Doris

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar