onsdag 5 september 2012

Dygn 51 jobb

Oj oj idag har det varit jobbigt för  valparna. De har ju fått jobba idag=)
Eller rättare sagt fått följa med mig till jobbet ett många önskemål från de boende.
Jag jobbar på ett äldreboende med just aktivering och stimulering och jag lovar finns nog inget mer stimulerande än en gäng valpar.
Och inte bara för de boende det lyfter stämningen hos personalen också.''
 

Hu tyckte då valparna att det var?
För mig är det ett jättebra sätt för att se hur de reagerar på ett helt nytt ställe med en massa nya famnar golv och saker.


Inga rädda eller blyga valpar var det. Fullt ös eller mys i en famn.

Inte minsta lilla ängslanspip kom det.
Dvs härliga,trygga framåt valpar precis som det ska vara.

En golvmopp den är spännande!

Så här trött blir man och vadå sova mitt på golvet det går väl hur bra som helst.
Man kan ju också lägga sig runt ett hjul.


Vad tyckte då de boende?
Jag tror att bilderna talar för sig själv.
Jag blir själv riktigt glad i hjärtat när så lite gör så mycket.
En man tyckte att Bosse kunde gått stanna kvar i hans säng för han låg så bra där=)
Denna damen har själv haft en svart cocker en gång. Så lyckan var total!

Hela famnen full.

Känns som vår dag varit riktigt riktigt meningsfull.

4 kommentarer:

  1. Så mycket mer meningsfull dag kan man nog inte ha! För alla inblandade:)
    Tycker det är så härligt att du brukar ta dit valparna. Heder åt dig!

    SvaraRadera
  2. vilken lycka...dagar med guldkant är viktigt

    SvaraRadera
  3. Var det kan hända "min" farbror som ville ha Bosse i sängen? Där har han nämligen varit innan;-)

    SvaraRadera
  4. Helt underbara bilder!!!
    Blev tipsad av Eva att titta in här, efter ett inlägg jag gjort.
    Nu blev jag lugnad och glad ;-)
    Vill du läsa inlägget, titta här:
    http://quilaoronja.blogspot.se/2012/09/den-viktiga-hunden.html
    /Susanne

    SvaraRadera