måndag 10 september 2012

Dygn 56 flyttdags.

 
 

 
 
Alltså kan ni fatta? 8 veckor har redan gått sedan lyckan var total här med ett gäng nyfödda fina valpar. Lika stor lycka var det för de mattar och husse som idag kom för att hämta hem sin ögonsten.
För mig blir det så blandade känslor att man är helt matt och tom efteråt.Men samtidigt känns det så bra när man vet att de får det bra.
 
Men först såklart veckokort
Frida
Lillebror Frank
Frazze
Totte

Doris
Bosse
Först ut att bli hämtad idag var Totte.
Han matte har väntat länge på sin prins
Totte kände sig hemma direkt i mattes knä
 
Varmt lycka till med Totte!
Totte har flyttat till Halmstad och får en cockerkompis Frida.
Matte heter Emelie!
 
Sen gick tiden alldeles för snabbt till Frazzes husse och matte kom
 
Frazze ska flytta till Hästveda hem till Lena och Kenneth och inte mindra än två cockerkompisar och en goldentjej fanns hemma och väntade på honom.
Stor lycka till med Frazze
 
Sen var det Bosses tur. Bosse som varit så speciell hela tiden. Som jag matat med flaska och som utmanat ödet så många gånger.
Uffe sa igår kväll nu får väl Bosse det säkert riktigt bra och det kan jag lova att han får.
Det var första gången jag träffade Bosses matte Charlotta och vad kan jag säga???
Mer än det bara var så rätt. Vi har ju haft mycket kontakt hela tiden och det har känts så bra hela vägen  Bosse ska flytta hela vägen till Oslo hem till Charlotta.
Första titten på varandra!
Kärlek!
Lowa kollar in nya matten.
 
 
Kusin Luke var också med och´Bosses moster som jag helt tappat namnet på.
 
Stor och liten.
Mys

Tiden går fort och snart var det dags även för Bosse att säga hejdå.
Blev allt lite blank i ögonen. Har precis hört ifrån dem och allt har gått bra Bosse har sovit gott i bilen.
Känns så skönt att höra.
 
Tack för fina blomman!!

Lowa står och tittar och undrar var alla hennes valpisar tar vägen.
 
Egentligen skulle även Lillebror Frank flyttat idag men även de har långt att köra så han får stanna till imorgon. Det är vi bara så glada för.
Sen är det bara tjejerna kvar lite till.
Skönt att inte alla åker på en gång.
Lycka till nu med era små och om det är något stort som smått bara hör av er.
En stor KRAM till er alla från mig och Lowa.


3 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles tårögd... Särskilt av sista bilden:) Lilla Lowa! Men det är kanske liiiite skönt också?
    Bosse norrman? Av någon anledning tror jag det passar särdeles bra!

    SvaraRadera
  2. Kommer sakna mitt dagliga "valp- frosseri" på din blogg! Men min tid kommer...
    Kram Pernilla i Malmö

    SvaraRadera