torsdag 2 augusti 2012

Dygn 17

Inget inlägg igår men ibland räcker inte tiden.Därför blir det både film och bilder idag=)
Allt är som vanligt bara bra. De blir mer och mer aktiva och låter mer.
Givetvis är de helt ljuvliga.
Tänk vilken lycka jag har som får sitta så här och titta och mysa med dem när de äter




Visst har det hänt mycket på bara ett par dagar. Börjar bli riktiga hundar nu.
Vad som förvånar mig varje gång är att de trots att de är så små drar sig mot tidningen för att göra sina behov.
Bosse mätt och belåten ,
Han är så go den lilla pysen



Rund och go runt magen och liten stjärt-
För mig påminner han så mycket om Gus i Askungen.




Vackra Per!
Det måste vara kärlek till cockerns färger när jag tycker så här. Ser jag Per eller Frida tycker jag de är så otroligt vackra i sin svarta blänkande  päls. Är svag för svarta men ser jag sen Bosse eller Doris då blir jag helt betagen i dem för att inte tala om Totte. =)


Mer ögongodis. De största är mer aktiva än Doris och Bosse. De utvecklas ju i olika takt,
Frida och Per är väldigt aktiva. 
Totte som bli mörkare och mörkare brun .
Otroligt glänsande fin päls. Han håller också på att få färg i sitt vita vilket man kan se i prickarna ovanför ögat.
Igår blev det kloklippning igen. Det är ju några stycken att ta.Passade på när de var mätta och belåtna.
Lowa har idag velat följa med på alla promenaderna vilket hon också fått.
Hon fick sig också ett nytt bad . Hon har inget avslag längre och nu vill jag att hon ska bli fin inför besök av sina valpköpare. Hon har ju väldigt lite päls eftersom hon är nerklippt och släpper en del nu också i samband med digivningen men finast i världen är hon ändå. Thea "råkade" gå lite för långt in i valprummet såg inte Lowa som ligger under sängen men Lowas MORR hörde hon och pep snabbt ut. Lowa håller tröskeln som gräns och det är Lowas lag som gäller.
Men hon gillar att visa upp dem för tvåbenta. Idag kom min lillebror hit och hon riktigt tiggde om att han skulle följa med in. Satt sen stolt på sängen och visade upp dem. Givetvis är det bara vi närmaste som ännu hälsar på där inne ännu men nästa helg då ser vi fram emot besök.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar