fredag 31 augusti 2012

Bosse

Då har lilla Bosse varit igång igen med att skrämma livet ur babymatte.
Igår morse ville inte lilla matvraket ha någon frukost. Däremot låg han omgiven av papper. Han hade lyckats få tag i hushållspapper som han hade smakat på . Provade ge honom välling/piggaupp dricka och mosad mat men inte ville han ha något. Var bara så trött och slö.
Ilsamtal såklart till vetrinär Åsmund och Johanna. Sätt dig i bilen och kom.
En snabbis inom jobbet först eftersom jag givetvis skulle jobba heldag då vi skulle ha kräftskiva för pensionärerna. Underbara jobbekompisen sa bara kör!
Framme hos Åsmund kunde han snabbt konstatera att mycket riktigt det satt en boll i magen. En spruta med sockerlösning för att pigga upp och parrafinolja * 3 och 3 vätskespruta * 3 under resten av dagen.Samt se till att han rörde på sig.
Tyvärr är han för liten att operera. Bara att hoppas på det bästa. En mycket trött medtagen Bosse med hem. Eller hem och hem han fick följa med och jobba eftersom husse inte var hemma.
Snälla Susanne -Victors matte tog sig an honom på sin rast och masserade mage gav vatten mm.
Men Bosse var trött ville helst bara sova. Två gånger bajsade han men mest bara skumbajs dvs det som kunde gå förbi stoppet.
Vid 17 tiden började jag bli rejält orolig antagligen lite av spänning och trötthet också men jag kände att både Bosse och jag behövde hem . Han behövde få mer pigga upp dricka och återigen underbara arbetskamrater säger att vi fixar resten.
Väl hemma fick jag i han olja pigga upp dricka och så fick han springa på golvet med Lowa och Thea. Faktiskt ville han röra lite på sig. Sen kräkte han upp allt=(.
Lät han vila en stund för att sen göra om proceduren.
Och ta mig tusan om det inte så smått började vända en bajs igen med några hårda klumpar som undersöktes noga.
Vid 22 tiden började han bita mig i tårna och vilja busa med Lowa.
Då bestämde jag att nu ska både Bosse och jag sova lite. Vid två var jag uppe och då var det en Bosse som kom och mötte mig i hagen. Då blev det välling som åts med god aptit.
Kl sex då var han vrålhungrig och ville ha riktig mat tillsammans med de andra.
Sen var det full rulle på honom. Gissa vad jag kom på honom med att göra? Riva tidningspapper!!
Han utmanar ödet.
Än en gång har han klarat av en "kris".
Bara att inse Bosse är en buse det är ju inga sjukdomar han har. Det är en fullt frisk valp så det beror ju inte på att han är mindre än de andra. Men garanterat den valpen med mest livsvilja. För han utmanar ödet gång på gång och ger aldrig upp.
Så svårt det kommer att bli att skiljas från honom.
Bara en sak till. Ett friskhetstecken till fick jag inatt. När hn ätit så sa jag puss och då pussade han tillbaka för fullt det ville han inte igår.
 


4 kommentarer:

  1. Så oroligt det måste ha varit för dig! Men en överlevare är han, helt klart. Lilla Bosse...

    SvaraRadera
  2. Nu sitter jag med tårarna rinnande!
    Lille buse!!! Inte får du hitta på sådana dummeheter! Du skrev det om just honom tidigare och det tål att upprepas: TÄNK så glad man kan bli för lite bajs!
    Hälsa från mig att han får tänka sig för;)
    Och PUSS till han!

    SvaraRadera
  3. Meeeeen Bosse bus....undras om du kommer klå moster Freijsan med busigheter...hoppas såååå på att din matte kommer starta en blogg om dig sen så vi kan följa dina påhitt framöver ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken dramatik den där lille Bosse ställer till med;-)
    Skönt att det slutade bra.

    SvaraRadera