söndag 26 augusti 2012

Dygn 41

Skönhetsvård har vi ägnat oss åt idag.
Dvs kloklippning och pälsborstning.
 
Helt ok tyckte Totte. Thea kontrollerar att jag gör det ordentligt.

Sen var det Fridas tur. Lite spralligare dam men pratar man bara lugnt med dem och tar det lugnt och stilla så går det bra. Viktigt att de förknippar det med positivt.


Att bli borstad njuter de alla av.

Doris tycker också det är helt ok,

Bosse njuter. Tror nästa han växt om Doris. Han känns tyngre ska bli spännande imorgon när det är vägningsdag,

Man kan ju också sova när babymatte håller på.

Det viktigaste en puss åt de duktiga små.

Om ni undrar vad Bosse tittar efter så kolla filmen

Min fotograf fick lite problem




Mycket brottningsmatcher är det och alla tjyvnyp är tillåtna tex bita varandra i svansen,dra i öronen det är ge och ta hela tiden.
 


Svarta är svåra att ta kort på men detta blev så bra tycker jag på Frida.



Sen är de ju kul att leka med redigeringen.
Ikväll är det dags för andra avmaskningen. Jag märker på deras aptit att de blivit större ökar på deras portioner för var dag de äter som små hästar men det gillas.
Inatt är första natten som jag inte sovit med valparna. Kändes lite sådär att inte kunna ligga och njuta av dem innan man somnade. Men började faktiskt sakna Uffe också som sovit på soffan i sex veckor nu.

3 kommentarer:

  1. Vilka frön!:)
    Buskul med fötter ju! Härliga glada cockersvansar.
    OUSS från mig också.

    SvaraRadera
  2. Du måste ha en av världens mest tålmodiga män... ; )

    SvaraRadera
  3. Så söta dom är! Även här är det snart dags för avmaskning nummer två, och dom äter mera för var dag. Hjälp vad tiden går fort! Önskar bara jag kunde sälja våra oxå... Har aldrig haft det så svårt med någon kull, kul just nu, inte :-( Men rätt hem dyker ju upp så småningom, det vet man ju.
    Kram

    SvaraRadera