onsdag 22 augusti 2012

dygn 37

Inatt har de sovit hela natten inte ett endast litet pip förrän kl 6 imorse. Riktigt skönt!
Det regnade hela förmiddagen och har blåst rejält så jag var lite tveksam till att ta ut dem. Men vid närmare eftertanke så om ett par veckor så kommer de ju att stöta på all sorts väder och jag tror nog att de mår bra av att komma ut lite varenda dag.Sen  hade jag ju turen att det sprack upp framåt eftermiddagen. Men lite hönsmamma är jag trots allt och hängde upp filten till vindskydd och det tyckte de var kul. Blev ju värsta tunneln att krypa i.
Märker hur mycket valparna gillar att vara ute och de är så duktiga att det första de gör när man släpper lös dem är att både kissa och bajsa. Med andra ord rumsrenhetsträningen har börjat.Thea älskar att vara inne och busa med valparna i hagen.Hon tar det så bra med dem och har massor av tålamod men blir de för hårdhänta då säger hon till räcker med ett litet morr och de slutar. Ibland tror jag Lowa nästan är lite avis för Lowa älskar att busa valpar men valparna ser bara en sak när hon kommer :MAT.
Här kommer lite bilder från eftermiddagen:
 
 
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar