lördag 4 augusti 2012

Dygn 19 inte ge upp

Så här såg det ut igår kväll.

10 ml koksalt in under huden. Jag är så stolt över mig själv som klarade av det. Visar bara att man klarar saker om man måste.

Sent igår kväll eller natt då kom det lite bajs och vid 03,00 tiden kände jag en vändning då ville han ha mat!
10 ml sög han i sig för att somna om till 06,00. Då var hans jävlar anamma tillbaka. Blev ur sur för att jag inte var tillräckligt snabb men att fixa käk och servera den. Samma spralliga kille.

"Moster" Gunilla kom ner under dagen och hon kunde inte se någon skillnad på honom idag mot hur han varit dagarna innan han blev dålig.
Som ni ser var det botten upp när Gunilla matade honom,


Aldrig har man väl blivit så glad över hundbajs!!
Åsmund vetten ringde ikväll för att höra hur det gick behöver jag säga att även han blev så glad över resultatet. Han sa även att det var i sista stund vi kom in för det går snabbt utför med valpar men som han sa det är ju en cocker!
Lille Bosse har velat ha mat många gånger idag och när jag vägde honom så hade han inte tappat något.
Jag bara hoppas att allt fortsätter åt rätt håll.
Tittade in precis innan jag satte mig för att skriva detta och då låg han på rygg och sov i godan ro.
Börjar tro att han har 9 liv!


Som ni alla förstår så har jag prioriterat Bosse men jag lovar de andra mår också toppen.
Frida,Per och Gessle har tänderna börjat spricka igenom på.
Vilket Lowa får känna på.
Doris och Bosses tänder kan man känna så snart har de också spruckit igenom.


Mycket lek och bus är det nu. Måste bara skriva om hur fina de varit mot Bosse .
Inte vet jag om de kan känna på sig men de har slickat honom och lagt sig nära honom och det har verkat som om hans syskon på sitt vis velat ge honom styrka.

Tusen och åter tusen tack för alla fina mail och sms. Betyder massor när man sitter dödstrött lite småledsen och hoppas på mirakel.Det får en att orka lite till.
Den största belöningen av allt är när man faktiskt ser att det gör skillnad.
Jag skulle inte vara jag om jag inte gav allt för mina valpar.
Finns inte kärleken och känslan med i det jag gör då ska man hålla på med annat.
KRAM på er ALLA!!!

4 kommentarer:

  1. Jag undrar i mitt stilla sinne hur många uppfödare som är lika engagerade i sina valpar som du...? Tror inte det är många.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för söta Bosse, vi har ju oxå en "mini" men hon är numera rund, pigg och äter själv, det gör nog Bosse oxå snart! Vår ser "lite rolig" ut men Bosse ser så söt ut så!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, så skönt att det vänt och att Bosse piggnat till. Har tänkt på er flera gånger under dagens lopp.
    Varit i Bjuv i dag som åskådare, många fina cockrar men ingen så go och fin som min egen;-)

    SvaraRadera