fredag 3 augusti 2012

Dygn 18 tråkigheter

Bosse mår inte bra!

Idag på förmiddagen märkte jag att Bosse inte var som vanligt. Inte samma gnista och han ville inte äta. Andades stötvis. Givetvis blev det samtal till veterinären direkt som var upptagen men skulle ringa tillbaka. Men vem har tid att vänta?
Uffe ut och startade bilen och jag in med Bosse i famnen ringer veterinären att vi är på väg. Då var telefonsvaren bara påslagen.
Vi har nästan en timme att köra. När vi kommer fram får vi komma in direkt. Underbara veterinärer!!!
Åsmund (veterinären) konstaterar snabbt att Bosse blivit förstoppat och det var inget som jag kunde gjort för att förebygga det. Snabbt får han pigga upp spruta och vätska via spruta i nacken.
Ordinerad microlax och så ska jag ge honom vätskeersättning via en stor spruta 3 ggr per dag.
Jaghar aldrig gett en spruta i hela mitt liv och har lite sprutfobi men som Åsmund sa gäller det liv fixar man det.
Ännu har magen inte velat komma igång trots 3 doser microlax så nu har han fått paraffin olja via munnen. Jag klarade av att ge honom sprutan!! Sen har jag gett han pigga upp dricka efter recept jag fått av Malin på Cannolis kennel. Eftermiddagen har jag tillbringat med Bosse på magen för att kunna massera hans. Allt för att få igång honom.
Åsmund ringde upp för en stund sedan och han sa att jag gjort helt rätt som börjat med olja och pigga upp dricka. Imorgon hör han av sig igen. Nu hoppas jag att Bosse jävlar anamma än en gång ska visa sig. Då utgången kan vara åt båda hållen.
Håll en tumme för oss nu!

4 kommentarer:

  1. Kämpa på Bosse! Håller tummarna att han snart mår bättre!
    <3 Pernilla i M

    SvaraRadera
  2. Lilla Bosse...hoppas du fixar det här!

    SvaraRadera
  3. Kram Bosse. Hoppas medc hjälper o du snart får bajsa....kram från moster Freija

    SvaraRadera
  4. Aj, aj, aj inget vidare att vara förstoppad:-(
    Hoppas ni reder ut det så lillkillen blir bra igen.
    Kram

    SvaraRadera